En hjemrejse der gik galt




Hjemrejsen fra Orlando med Delta i 2009 blev en rigtig mareridts tur, som startede da vores fly fra Orlando til Atlanta blev aflyst grundet tekniske problemer, der blev så sat 2 skranker op til om bookning af de berørte passagere, og når ca 100 mennesker skal have om booket deres billetter og det tager ca 15-20 minutter per ekspedition er det fuldkomment håbløst med kun 2 ekspeditionssteder.

Vi fik dog efter ca 1-1,5 time om booket vores billetter, og skulle lande i Atlanta samtidig som vores fly fra Atlanta til København skulle flyve, og det var fuldkommen umuligt at få personalet til at forstå vi gerne ville med dette fly, man ville absolut intet gøre for at hjælpe os med at nå dette fly, til trods for at fejlen lå hos dem.

Da vi var ankommet til Atlanta skyndte vi os alt det vi kunne for at se om vi kunne nå flyet, og ved fremkomst til gaten kunne vi se at flyet holdte der i nu, men gaten var lukket så der var intet at gøre.

Så måtte vi igen hen og have om booket vores billetter fra Atlanta til København, igen var det noget med 2-3 timers venten i kø, og vi fik så en billet fra Atlanta til Paris og herfra til København.

På flyet til Paris var om bord stigningen på begyndt da vi fik billetten, så det var bare med at skynde sig hen til gaten, ved gaten fik vi beskeden grundet en eller anden fejl ved om bookningen kunne vi ikke komme om bord, tilbage til skranken, hvor der fortsat var en lang kø, jeg valgte dog at gå direkte til den skranke som havde lavet vores om bookning, og hun skulle lige til at påtale dette, men jeg tror nok hun ret hurtigt fandt ud af at hun ikke skulle sige ret meget til mig, men hun om bookede os så til et fly dagen efter, igen til Paris, da der ikke var noget fly til København dagen efter.

Vi fik så anvist et hotel, samt nogle spisebilletter og hvor disse billetter kunne bruges.

Vi spiste så aftensmad på et af de anviste steder, og da vi skulle betale gav vi tjeneren disse spisebilletter, han acceptere disse, men ikke som den fulde betaling for maden, ikke fordi vi havde valgt noget dyrt, men Delta gav ikke et ret stort beløb for disse billetter, og vi spurgte siden hen Delta selv hvorfor disse billetter ikke dækkede aftensmaden og fik besked at det gjorde de så sandelig også, man kunne jo bare spise på McDonals så havde de dækket det hele.

Næste morgen tog vi til lufthavnen ret tidligt i håb om måske at kunne finde en tidligere afgang, da vores lå sidst på eftermiddagen, men dette var desværre ikke muligt.

I løbet af dagen begyndte det nu at sne, og det er åbenbart ikke normalt at det sner i Atlanta, for det skabte i allerhøjste grad forsinkelse, da vi nåede det tidspunkt hvor vores fly skulle flyve fik vi beskeden at der i hvert fald ville gå en time i nu får man begyndte at boarde flyet. Da vi endelig kom om bord gik der yderligt et par timer før der var plads så han kunne bakke ud fra gaten, så kom vi da i det mindste ud at holde i køen til afisning, efter4-5 timer i denne kø, var der nogle passagerer som blev desperate og ville af flyet igen. Så nu måtte vi tilbage til gaten igen. Velankommet til gaten igen blev alle bedt om at forlade flyet, da der skulle skiftes besætning grundet hvile tidsbestemmelser, og der ville gå en del timer før der var kommet en ny besætning.

Kl. 2 om natten lokal tid, måtte vi så ringe til vores arbejdspladser og fortælle dem at vi sad fast i Atlanta og ikke rigtigt viste hvornår vi kom hjem, for selvsagt kunne vi heller ikke nu nå vores fly fra Paris til København.

Vi ankommer så til Paris sent om aften og der er ikke flere fly til København denne dag, så vi fik så også en overnatning med aftensmad i Paris, og morgen efter kom vi så til København, og velankommet til Kastrup kunne vi se dagens fly fra Atlanta lige var landet før os.

Jeg laver nu en klage til Delta, men da vi har købt rejsen igennem et rejsebureau skal vi klage til dem. Min klage går primært på den lange kø tid, manglende hjælpsomhed med at nå vores fly fra Atlanta til København samt fejl i om bookningen i Atlanta, og at vi selv måtte betale en del af vores mad.

Hvad maden an går fik vi som sagt beskeden fra Delta at vi bare kunne have spist en burger hos McDonalds.

Dog ville de i øvrigt godt kompensere os med 25% rabat på flybilletter hvis vi købte dem inden for et år, derfor var vi jo nødt til at tage af sted igen året efter, da jeg så samtidig åbenbart var heldig med det tidspunkt jeg bestilte dem på fik vi dem til ½ pris af det vi havde givet året tidligere.

Desværre endte betalingen for maden hos Mytravel, hvilket jeg egentlig havde frabedt mig at de skulle betale noget, for de havde ikke gjort noget forkert og har hele vejen igennem gjort hvad de kunne for at hjælpe os i denne sag.